Lejebetingelser
Generelt
• Kørsel af service, borde og stole faktureres med kr. 325,- inkl. moms pr. vej for de første 20 km, og efterfølgende km. med kr. 16,- indtil 100 km.
• Priserne er baseret på kollektiv levering / afhentning for kørsel i varevogn.
• Kørsel af telt og gulv faktureres efter tilbud.
• Ved indgåelse af aftale om leje af Telt, skal der altid indbetales et deposita / reservationsgebyr – beløbets størrelse fremgår af fremsendt Tilbud.
• Den anførte leverings dato gælder primært for levering af service, borde og stole. Se også Levering under afsnit om Telt, gulv og tilbehør.
• Levering kun i gadeplan og max 15 meter fra aflæsning (vi går ikke på trapper hvis andet ikke er aftalt).
• Indbæring over 15 meter, ventetid, op/nedbæring og parkeringsafgifter faktureres særskilt og skal aftales inden levering.
• Lejer bærer ansvaret for det lejede så længe det er i hans varetægt.
• Reklamationer skal ske før afbenyttelse.
• Manglende, tilsmudset eller beskadigede genstande rengøres eller erstattes af lejer til gælden erstatningspriser.
• Det lejede kan benyttes i 24 timer såfremt andet ikke er aftalt.
• Henter De selv, skal afhentning og returnering ske i lukket vogn, mandag til fredag mellem 09.00 og 10.00.
• Ekstra arbejde kr. 400,- pr. time inkl. moms.
• Betalingsbetingelser som anført i Tilbud / Ordrebekræftelse'
Borde, stole og service
- Det lejede udstyr leveres og afhentes mandag til fredag i tidsrummet 9 – 17 såfremt andet ikke er aftalt.
- Borde, stole samt pap-emballage må ikke udsættes for fugt.
- Borde adskilles, stole stables 7 i højden og stilles hvor de blev leveret.
- Hvide-/Guld-stole
- Stolene er kun til indendørs brug og i telte med fast bund.
- Efter brug afmonteres hynder og beskyttelsesplast påføres stolene.
- Ved leje af service bliver der altid påført et obligatorisk gebyr for opvask pr. enhed - fremgår af tilbud.
- Klargøring til obligatorisk opvask:
- Service skal afskylles og madrester fjernes
- Glas pakkes i tilhørende kassetter med hovedet OPAD
- Dækketallerkener (sølv) må ikke benyttes til mad.
- Lysestager må ikke rengøres.
- De snavsede Duge må ALDRIG lægges i Sorte plastpose ved returnering men sammenpakkes som en bylt.
- Fraviges ovennævnte uden forudgående aftale debiteres kunden for ekstra arbejde.
- Ændring / afbestilling af en vare, senere end 8 dage før leveringsdato, vil hvis andet ikke er aftalt blive faktureret.
Teltudlejning, gulv og tilbehør
• Levering og opsætning af telt sker normalt 2 – 4 dage før Deres arrangement lige som nedtagning normalt sker 2 – 4 dage efter arrangement, og når vejret tillader det.
• Den anførte leverings dato er at forstå som det absolutte seneste tidspunkt for opstilling / levering af telt.
• Stedet hvor teltet ønskes opsat skal være frit tilgængelig og ryddet på de aftalte tidspunkter.
• Det er lejers ansvar at sørge for at indhente eventuel tilladelse og godkendelse til opstilling og anvendelse hos de offentlige myndigheder.
• Såfremt lejer selv har stået for opmåling af nødvendig plads (inkl. plads til barduner – minimum 1m rundt om teltet) og det viser sig umuligt at opstille det bestilte telt på forsvarlig vis samt med hensyn til de øvrige bestemmelser i nærværende Lejebetingelser, kan levering / opsætning nægtes uden godtgørelse af det opkrævede lejebeløb.
• Teltet må ikke opstilles på steder der medføre tilsmudsning af telt-sider/tag.
• Beskadigelser og unødvendig tilsmudsning vil blive udbedret for lejers regning.
• Adgangsvej skal være uden trapper og have en brede på minimum 80 cm.
• Når teltet ikke anvendes, skal teltsiderne altid være monteret og helt tillukket. Varmeovne og Lys skal være slukket. Ligeledes skal parasoller være slået sammen
• Der må ikke anbringes tape, klistermærker eller lignende selvklæbende materialer på telt eller gulv.
• Gulvet i teltet følger terræn, dog således at gulvet ikke virker ustabilt.
• Ved annullering tidligere end 30 dage før lejeperiodens start opkræves 50% af lejebeløbet
• Ved annullering mindre end 30 dage før lejeperiodens start opkræves det fulde lejebeløb.
Opdateret 19.03.2015